ERTMS Kijfhoek-Belgische grens
De komende jaren wordt op een groot deel van het Nederlandse spoornetwerk het Europese beveiligingssysteem ERTMS geïnstalleerd.
Het traject rangeerterrein Kijfhoek-Belgische grens wordt als eerste verbouwd. Voor de engineering fase van de treinbeveiliging van dit traject, “Eersteling” genoemd, is nauwkeurige, betrouwbare en actuele spoordata noodzakelijk. Het volledige traject is met meettrein met een Mobile Mapping Systeem ingewonnen. GeoNext voerde de volgende werkzaamheden uit:
- Inwinnen referentievelden voor aansluiting Mobile Mapping data, gebruikmakend van statische laserscanner.
- Modelleren beveiligingsobjecten volgens de nieuwe RLN60040.
- Opwaardering Mobile Mapping data naar hoge nauwkeurigheid door aansluiting op referentievelden.
- Modelleren spoorgeometrie en dwangpunten volgens RLN00296.
- Ontsluiting puntenwolk via webviewer gedurende 10 jaar.