GVB metrotrein signalering- en controlesystemen (SCMA)

ALSTOM Transport BV (ALSTOM) levert aan het gemeentelijk vervoersbedrijf van Amsterdam (GVB) 28 van de nieuwste generatie Metropolis metrotreinen. Naast het leveren van de nieuwe metrotreinen omvat deze opdracht ook het ontwerpen en aanleggen van een nieuw signalerings- en controlesysteem op de nieuwe Noord-Zuidlijn, evenals het volledig vervangen van de huidige treinbeveiligingssystemen op het bestaande metronetwerk door een ‘Communications Based Train Control’ systeem (CBTC, een controle- en signaleringssysteem voor treinbeveiliging). Het volledige project wordt operationeel opgeleverd in 2017. Meer informatie over dit project van ALSTOM vindt u op deze link.

Werkzaamheden GeoNext:

alstom

In samenwerking met ALSTOM brengt GeoNext het huidige GVB metrotrein signalering- en controlesystemen en de sporen tot op de centimeter in kaart. Hiervoor heeft GeoNext een inwin- en verwerkingsproces ingericht dat feilloos aansluit op de behoeften van onze opdrachtgever. Onder andere hebben wij hiervoor software ontwikkeld die alle spoorveiligheidselementen van buiten inventariseert en opslaat in een topologische opgezette geo-database. Totaal worden door GeoNext ruim 3000 spoorbeveiligingsobjecten, die zich bevinden op meer dan 40 kilometer spoorbaan, in kaart gebracht.

Door de positie en de onderlinge relatie van kritieke veiligheidscomponenten op de spoorbaan te bepalen, is ALSTOM in staat een nieuw CBTC controle- en signaleringssysteem te ontwerpen en te bouwen.

Meer informatie?

Neem dan contact op met Nico Schaefers (06 83 655 226) of Marcel de Koning (06 50 636 770)

Alstom

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten