PHS Amsterdam

GeoNext heeft alle sporen rondom Amsterdam CS gemeten.

De spoorcapaciteit moet beter worden benut, en waar mogelijk ook groeien. Hiervoor heeft ProRail het Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) opgezet zodat kan worden voldaan aan de huidige én toekomstige vraag van vervoerders. De reiziger kan straks elke 10 minuten in een intercity of een sprinter stappen, net zoals bij een metro. De treinen dienen sneller het station te kunnen benaderen of te verlaten. Dit kan alleen door het optimaliseren van de emplacementen. Emplacement Dijksgracht, Oosterdokeiland en Westerdokeiland van Amsterdam worden omgebouwd. Om de reizigersstroom vlotter te laten verlopen, worden ook alle perrons op Amsterdam CS verbreed.

GeoNext heeft vanaf station Bijlmer/Arena tot aan station Sloterdijk een nulmeting uitgevoerd. De meting is met een dynamische laserscanner vanaf een meettrein uitgevoerd. Vanuit de ingewonnen puntenwolk modelleerde GeoNext alle spoorassen, 3D-objecten en een digitaal terrein model.

Alle metingen zijn gekoppeld aan het PMG-netwerk van ProRail en voldoen aan de RLN000296 eisen.

11048771_10207439073831487_4418940235229560509_o

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten