Zwolle spoort, combinatie van meettechnieken

De komende jaren gaat emplacement Zwolle op de schop. Voor het ontwerp om de sporen van en naar Zwolle te verdubbelen, wissels te reduceren, et cetera is aan GeoNext gevraagd om een nulmeting van het gehele emplacement, station en sporen te maken.

MDK_5432

Gezien de complexe situatie, de korte doorlooptijd was een traditionele meting niet haalbaar. Te veel treinvrije periodes waren nodig om alles in kaart te brengen. GeoNext heeft verschillende technieken ingezet om een kwalitatief eind product te maken.

  1. Het gehele gebied is met luchtfoto’s gecombineerd met Lidar ingewonnen, een DTM en BBK+ is vanuit deze Lidar data opgebouwd.
  2. De sporen zijn door de meettrein van Inspectation BV gemeten, de dataverwerking en kwaliteitsanalyse heeft GeoNext uitgevoerd.
  3. De waterpartijen en sloten zijn middels een radiografisch bestuurbare boot gepeild.
  4. En tot slot zijn de perrons en onderdoorgangen met een statische scanner gemeten.

Het resultaat voldoet aan de RLN000296 producteisen van ProRail.

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten